Müşteri Başarı Uzmanı ne iş yapar?
2023 Yükselen Meslekler Listesi, son beş yılda en hızlı büyüyen 15 işi belirlemek için LinkedIn verilerini kullanan bir çalışmadır. LinkedIn’in 15 meslekten oluşan listesine göre birinci sırada Oyun Tasarımcısı (oyun tasarımcısı)Saniye Blockchain Geliştiricisiüçüncü sırada Büyüme Uzmanı yer aldı.
Müşteri Başarı Uzmanı listede dördüncü sırada yer alıyor. Peki Müşteri Başarı Uzmanı ne yapar? Hangi departmanlarda çalışıyor? Hangi beceriler gereklidir? Detaylar burada…
Linkedin listesine göz atın: İşte yükselen meslekler: LinkedIn’e (2023) göre talep gören 15 tanınmış durum
Müşteri Başarı Uzmanı ne iş yapar?
LinkedIn bunu şöyle açıklıyor: “ Müşteri Başarı Uzmanları, bir müşterinin satın aldığı ürün veya hizmetten tam olarak yararlanmasını ve mümkün olan en iyi deneyimi yaşamasını sağlamak için çeşitli iletişim kanalları aracılığıyla destek ve yardım sağlar.”
Müşteri Başarı Uzmanı, bir şirketin müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak ve başarılarını sağlamak için çalıştığı bir statüdür. Bu kişiler müşterilerle sürekli iletişim halinde olup, onların sorunlarını çözmek, ihtiyaçlarını karşılamak ve beklentilerini karşılamak için çalışırlar.
Müşteri Başarısı Uzmanları, müşterilerinin ihtiyaçlarını anlamak ve işlerini nasıl daha verimli hale getirebileceklerini keşfetmekle görevlidir. Ayrıca müşterilerin şirketin ürün ve hizmetlerinden en iyi şekilde nasıl yararlandığını analiz eder ve bunları optimize etmek için çalışırlar.
Müşteri Başarı Uzmanları, müşterilerin şirketin iş ve hizmetlerine nasıl geri bildirimde bulunduğunu ve hangi özelliklerin işine en uygun olduğunu da analiz eder. Müşteri Başarı Uzmanları, bu geri bildirime dayanarak şirketin çalışmalarını ve hizmetlerini iyileştirmek için çalışır.
Müşteri Başarısı Uzmanları ayrıca müşterilerinin işletmelerinin başarısını ölçmek için analitik araçlar ve ölçümler kullanır ve bu bilgileri müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak ve işlerini daha verimli hale getirmek için kullanır.
Bu duruma genellikle müşteri hizmetleri, satış veya pazarlama departmanlarında rastlanır. Özellikle bazı şirketlerde “SaaS” (Software as a Service) şirketlerinde bu durumlar olabiliyor.
BECERİLER, BÖLÜMLER, İLLER
LinkedIn verilerine göre işletme hakkında değerli bilgiler şu şekilde:
-
En yaygın yetenekler: Müşteri Temeli, Müşteri Deneyimi, CRM
-
En yaygın segmentler: Teknoloji ve Medya, Profesyonel Hizmetler, Petrol, Gaz ve Madencilik
-
En çok işe alınan pozisyonlar: İstanbul
-
Çalışanların Eğitim Düzeyi: Lisans (%54,72), Lisansüstü ve üstü (%45,28)
-
Mevcut cinsiyet dağılımı: Kadın (%58); Erkek (%42)
-
Bu rolden önceki medyan deneyim yılı: 1.5
-
Bu unvana geçiş yapılan pozisyonlar: Satış Uzmanı, Müşteri Başarı Yöneticisi
-
Uzaktan çalışabilme: %20,3
Müşteri Başarı Uzmanı ile Müşteri Deneyimi Uzmanı Birebir Midir?
Müşteri Başarı Uzmanı ile Müşteri Deneyimi Uzmanı durumları arasında ortada benzerlikler vardır ancak birebir görev yapmazlar.
Müşteri Başarı Uzmanı, bir şirket müşteri ihtiyaçları Onları buluşturmak ve başarılarını sağlamak için çalışan bir pozisyondur. Bu kişiler müşterilerle sürekli iletişim halinde olup, onların sorunlarını çözmek, ihtiyaçlarını karşılamak ve beklentilerini karşılamak için çalışırlar.
Müşteri Deneyimi Uzmanı iseniz, müşterilerin şirketin iş ve hizmetleriyle nasıl etkileşime girdiğini ve hissettiğini analiz etmekve uyum sağlamak için çalışırlar.
Bu iki durum arasındaki fark, Müşteri Başarı Uzmanı müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak için çalışırken, Müşteri Deneyimi Uzmanı müşterilerin deneyimlerini iyileştirmek için çalışır.
Bu konumlar genellikle bire bir departmanlarda çalışır ve işbirliği yapar. Özellikle bazı şirketler “CX” (müşteri deneyimi) veya “CEM” (müşteri bağlılığı yönetimi) departmanları oluşturur. Bu departmanlar hem Müşteri Başarı Uzmanlarının hem de Müşteri Deneyimi Uzmanlarının çalıştığı bölümlerdir.